وزارت خارجه بحرین: جمهوری اسلامی با پهپاد به خاک این کشور حمله کرد

وزارت خارجه بحرین: جمهوری اسلامی با پهپاد به خاک این کشور حمله کرد

۱ دقیقه زمان مطالعه
دسته‌بندی:جنگ

وزارت خارجه بحرین اعلام کرد جمهوری اسلامی بامداد شنبه با چند پهپاد به خاک این کشور حمله کرده است؛ اقدامی که منامه آن را نقض حاکمیت بحرین و تخلف از تعهدات تهران در چارچوب تفاهم‌نامه اسلام‌آباد با آمریکا توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است این حمله تهدیدی علیه امنیت شهروندان و ساکنان کشور بوده و با قوانین و عرف‌های بین‌المللی مغایرت دارد. این وزارتخانه همچنین هشدار داد ادامه چنین اقداماتی، همزمان با تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش، روند صلح را تضعیف می‌کند.

بحرین تأکید کرد جمهوری اسلامی بر اساس تفاهم‌نامه اسلام‌آباد متعهد به توقف عملیات نظامی و احترام به حاکمیت کشورهای منطقه شده بود، اما حمله اخیر نشان می‌دهد تهران به این تعهدات پایبند نبوده است.

منامه همچنین با تأکید بر حق خود برای دفاع از امنیت و حاکمیت کشور، از شورای امنیت سازمان ملل خواست عاملان این حمله را پاسخگو کند.

اشتراک‌گذاری سریع

با اسکن کد QR زیر، لینک این مقاله را به راحتی در اختیار دیگران قرار دهید

کد رهگیری:336384190704

اشتراک‌گذاری: