
مارکو روبیو: دریافت عوارض از کشتیهای عبوری از تنگه هرمز پذیرفتنی نیست
۱ دقیقه زمان مطالعه
دستهبندی:سیاست
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دریافت عوارض برای استفاده از تنگه هرمز و دیگر آبراههای بینالمللی حمایت نمیکنند.
او در حاشیه نشست مشترک وزیران خارجه آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در بحرین گفت دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، نیز تأکید کرده است که چنین اقدامی نباید انجام شود.
روبیو همچنین هشدار داد اگر تهدیدها علیه کشتیها عملی شود و تردد در تنگه هرمز متوقف شود، این اقدام نقض توافقها خواهد بود و آمریکا با آن مخالفت خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد واشینگتن هیچ تصمیمی نخواهد گرفت که به امنیت، ثبات و منافع شرکای خود در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آسیب برساند.
اشتراکگذاری سریع
با اسکن کد QR زیر، لینک این مقاله را به راحتی در اختیار دیگران قرار دهید
کد رهگیری:156551367918
