وزیر خارجه آمریکا: به دنبال توافق با تهران هستیم، اما نه به هر قیمتی

وزیر خارجه آمریکا: به دنبال توافق با تهران هستیم، اما نه به هر قیمتی

۱ دقیقه زمان مطالعه
دسته‌بندی:سیاست

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بحرین اعلام کرد واشینگتن خواهان توافق با تهران است، اما نه به هر قیمتی.

او تأکید کرد هر توافقی باید «خوب، واقعی، قابل راستی‌آزمایی و همراه با پایبندی کامل به تعهدات» باشد و گفت آمریکا تنها از توافقی حمایت می‌کند که اجرای آن به‌طور کامل قابل نظارت و ارزیابی باشد.

روبیو افزود اگر جمهوری اسلامی به جای صدور ایدئولوژی بر بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه مردم خود تمرکز کند، آمریکا و شرکایش آماده همکاری با تهران خواهند بود. او هشدار داد که انتخاب مسیر دیگری از سوی جمهوری اسلامی نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد هیچ توافقی با جمهوری اسلامی نباید امنیت، ثبات و شکوفایی کشورهای شریک آمریکا در منطقه خلیج فارس را تضعیف کند.

اشتراک‌گذاری سریع

با اسکن کد QR زیر، لینک این مقاله را به راحتی در اختیار دیگران قرار دهید

کد رهگیری:975923396153

اشتراک‌گذاری: